Motivasjon og læring gjennom gaming
Gamify er en alternativ opplæringsarena der spill brukes som et verktøy for sosial og faglig læring. Ved å ta utgangspunkt i deltakers interesse for dataspill og gjennomføre spillaktiviteter i kombinasjon med læringsaktiviteter, erfarer vi at elevenes mestringstro, engasjement og lærelyst overfor spill også tas med inn i læringsaktivitetene.
Hvem passer Gamify for?
Gamify passer for elever fra 5. til 10. trinn som har en sakkyndig vurdering fra PPT om bruk av alternativ opplæringsarena eller er i en prosess for dette.
Gamify er en arena med fokus på å være sosial, bygge mestringsfølelse, lærelyst og motivasjon for deg som arbeider med fag.
Om kurset
Innhold og rammer for kurset
Målgruppe
Elever fra 5. til 10. trinn i grunnskole
Tidsplan
Varierer ut fra behov. Siste skoleår er 10. klasse
Undervisningsform
Elevene jobber med sosiale og faglige kompetansemål ut fra individuell oppfølgingsplan, enten med individuell oppfølging av gamingpedagog eller i grupper med andre elever som har like interesser
Sted
Bergen, Oslo, Stavanger, Digitalt
Hva lærer du i Gamify?
I overordnet del av læreplanverket heter det at “Skolen skal legge til rette for læring for alle elever og stimulere den enkeltes motivasjon, lærelyst og tro på egen mestring.”. Dette poenget om tilpasset opplæring løftes som et viktig prinsipp for skolens praksis.
Vi opplever at spill er et naturlig verktøy for å gi opplæring som er tilpasset elevene som kommer til oss. Ved å ta utgangspunkt i deres interesse for dataspill og gjennomføre spillaktiviteter i kombinasjon med læringsaktiviteter, erfarer vi at elevenes mestringstro, engasjement og lærelyst overfor spill også tas med inn i læringsaktivitetene.
Hos Gamify jobber elever med sosiale og faglige kompetansemål ut fra deres egen individuelle oppfølgingsplan, enten i individuell oppfølging av gamingpedagog eller i grupper med andre elever som har like interesser. Alt etter elevene sine behov og forutsetninger.
Kursleder
Kim Brurok Stokkeland & Sjur Hovi
Bergen og Stavanger
Kim Brurok Stokkeland
Teamleder og gamingpedagog, Gamify Bergen og Stavanger
kim@jobloop.no
+47 97 46 91 10
Oslo og Digitalt
Sjur Hovi
Kursleder og spillpedagog, Gamify Oslo og Digitalt
sjur@playwell.no
+47 955 22 301
For skole
For å komme i gang må eleven ha vedtak om bruk av Gamify som alternativ opplæringsarena. Dette gjøres gjennom en sakkyndig vurdering fra PPT og er viktig for å sikre kvalitet i opplæringsløpet til eleven. Vi bistår skolen i prosessen for å sikre en informert beslutning som er til det beste for eleven.